środa, 26 września 2012

München - BMW Museum.

Po odwiedzinach w Neue Pinakothek udałam się do kolejnego muzeum. Tym razem wystawa jednak dotyczyła zupełnie czego innego, gdyż... było to Muzeum BMW - marki samochodów, która pochodzi z Monachium. Teraz czas na zabawny fakt - był to punkt mojej wycieczki po stolicy Bawarii, który najbardziej mi się spodobał. :) Wystawa jest naprawdę świetnie (i bardzo nowocześnie) zrobiona, a także bardzo ciekawa - nawet dla osób zupełnie nieinteresujących się motoryzacją (jak ja ;) ). Szkoda tylko, że eksponatów nie można dotykać - to by dopiero była zabawa! ;)

Ta charakterystyczna budowla to biura BMW w Monachium górujące nad okolicą razem z Olimpiaturm (o której jeszcze dowiecie się więcej ;)).
A tak wyglądało muzeum. Ciekawa bryła, co? ;)
Jak już mówiłam, BMW jest marką silnie związaną z Monachium. Poniżej dowód tego twierdzenia - zdjęcie samochodu wyścigowego pokrytego nazwami i rysunkami dotyczącymi zabytków stolicy Bawarii, symboli miasta  itp.
Tutaj spędziłam najwięcej czasu - z kulek w rytm muzyki i przemowy lektora powstawał zarys samochodu. Hipnotyzujące!
Tak bardzo hipnotyzujące, że aż postanowiłam nagrać fragment pokazu, żebyście też mogli go obejrzeć. :)
No i oczywiście główny punkt programu - samochody. ;)
A tak wygląda auto w trakcie procesu produkcyjnego. :)
Silnik - w różnych wydaniach i w zbliżeniu. ;)
Te tabliczki zwieszające się z sufitu robiły świetne wrażenie. :)
Oczywiście - zdjęcie w lustrze musiało być. ;)
Natomiast tak prezentuje się kompleks z zewnątrz...
... kiedy zmierza się wiaduktem na drugą stronę ulicy, by zobaczyć BMW World, czyli wielki salon samochodowy. Ja niestety nie miałam czasu tam się wybrać, ale jestem pewna, że to również interesujące miejsce. :) W tle Olimpiaturm.
I na koniec - odbicie muzeum w fasadzie BMW World. ;)


Translation

After visiting the Neue Pinakothek I went to see BMW Museum, which is really great. In the modern building you can see how the company and their product developed and in the same time have a real fun. The only disadvantage was the fact that you are not allowed to touch the exhibits - imaginge what a smash it would be if visitors had a possibility to sit in every type of a car gathered there! :) But anyway, I think that BMW Museum was the best highlight during my stay in Munich, so I would reccommend it to anyone - even to those who are not really into cars (just like me ;) ).