niedziela, 3 czerwca 2012

Akwarium Gdyńskie.

Moje gapiostwo nie ma sobie równych. Jakimś cudem przegapiłam zdjęcia z wydarzeń, w których uczestniczyłam przed meczem Seahawks, więc nie przygotowałam notek z nimi, a dodałam od razu tę o meczu. W związku z tym chronologia zostanie teraz odrobinę zaburzona, ale mam nadzieję, że nie będzie wam to za bardzo przeszkadzać. ;) A dziś - relacja z wizyty w Akwarium Gdyńskim. Muszę powiedzieć, że bardzo mi się tam podobało, jednak cena biletów (16 złotych za ulgowy) trochę odstrasza. Ale jak to powiedziała Dajana: "Tyle samo kosztuje bilet do kina".

Na najwyższym piętrze akwarium znajduje się przestrzenna mapa Morza Bałtyckiego. Po kliknięciu na odpowiedni guzik można podświetlić sobie miasta leżące na jego brzegu, ujścia rzek do niego wpływających, jego największe głębie itd. Świetna zabawa. :)
Image Hosted by ImageShack.us
A potem czas już na akwaria. Fascynujące jest podglądanie morskich istot!
Image Hosted by ImageShack.us
Ryby, ryby, ryby - te pływające na lewo...
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
... i na prawo. ;)
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Ryba w zbliżeniu...
Image Hosted by ImageShack.us
... i w odbiciu.
Image Hosted by ImageShack.us
Dwa rybie zdjęcia, z których jestem najbardziej dumna. ;)
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Dopóki nie odwiedziłam akwarium miałam żółwie za przyjemne, nieszkodliwe zwierzęta. Do czasu...
Image Hosted by ImageShack.us
Trochę przerażający, co?
Image Hosted by ImageShack.us
A tutaj meduzy. Nie mogłam się na nie napatrzeć - poruszają się niemalże hipnotyzująco. ;)
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Ośmiornica - też hipnotyzująca. :)
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Z żalem opuszczałyśmy akwarium, ale humory poprawił nam trochę dyrygent fal. To rzeźba chłopca trzymającego w dłoni batutę (podobno jest ona umieszczona na pływaku tak, że rzeczywiście porusza się w rytm fal) umieszczona na nieużywanym już portowym podeście. Ma symbolizować wszystkich młodych marzycieli, o czym możecie przeczytać tutaj.
Image Hosted by ImageShack.us
Wycieczkę zakończyłyśmy w restauracji Via Pasta w CH Batory. Było tam dość drogo, małe porcje są naprawdę małe, ale jedzenie nie jest takie złe. ;) Poniżej moja lasagne i Agniesi pizza.
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
A na koniec - przeżuwająca Wandzia. ;)
Image Hosted by ImageShack.us


PS. I jeszcze mały gratisik. A raczej dwa - filmik z pływającą meduzą i angielskim gadaczem z akwarium w tle oraz filmik z pływającą ośmiornicą i komentarzami mojej mamy i Agniesi w tle. ;)





Translation/Übersetzung

These are photos from my visit to Gdynia Aquarium. It was great fun to peep over life of all those sea creatures. :)

Diese Fotos werden während meines Besuch in Aquarium Gdynia gemacht. Ich habe viel Spaß dort gehabt und habe verschiedene interessante Dinge über das Leben der Meertiere kennen gelernt. :)