niedziela, 8 lipca 2012

Grudziądz - spichlerze i Zamkowa Góra.

Jednym z moich ostatnich przystanków w Grudziądzu była...
Image Hosted by ImageShack.us
... dokładnie, ulica Spichrzowa. ;) Od strony miasta nie wygląda ona zbyt imponująco...
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
... natomiast od strony Wisły robi duże wrażenie. Szkoda tylko, że spichlerze - a jakże! - przeznaczono na mieszkania komunalne i nie ma pieniędzy na ich remont z prawdziwego zdarzenia.
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Widok na Wisłę i samochód przystrojony w polską flagę z okazji Euro 2012. ;)
Image Hosted by ImageShack.us
Następnie udałam się na szczyt Góry Zamkowej. W tej okolicy można poczuć się trochę jak we Lwowie. :)
Image Hosted by ImageShack.us
Szkoda tylko, że ruiny zamku zostały ogrodzone i opatrzone tablicą "Teren budowy. Wstęp wzbroniony". Oczywiście, nie muszę wyjaśniać, że na pierwszy rzut oka widać, że od wielu lat nic się tam nie buduje, a prowizoryczna brama leży powalona na ziemię. Jednak nie mogłam jej sforsować, bo w jej okolicy stał policyjny radiowóz. Nie poddałam się jednak - okrążyłam ruiny i dostałam się na ich teren od tyłu. ;) Oto widoki rozciągające się z tego miejsca...
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
... oraz same ruiny. Panie Prezydencie Grudziądza, czekamy na remont Góry Zamkowej!
Image Hosted by ImageShack.us
Bliżej niezidentyfikowana studnia i napis na niej. Sprawdziłam - i żadnych zwłok nie zobaczyłam. ;)
Image Hosted by ImageShack.us
Widok na miasto z punktu widokowego na Górze Zamkowej.
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Na koniec udałam się w okolice Bamy Wodnej. Na wzgórzu kwiaty układają się w napis "Grudziądz", widać też pomnik flisaka....
Image Hosted by ImageShack.us
... obok którego stoją tablice z różnych miast, w których znajduje się "ulica Grudziądzka". Świetny pomysł! :)
Image Hosted by ImageShack.us
I ostatnie spojrzenie na skwer pod Bramą Wodną. Na tych czarnych tablicach, które widzicie, znajdują się informacje o tym, jak Andrzej Wajda kręcił w Grudziądzu film "Tatarak".
Image Hosted by ImageShack.us


Translation/Übersetzung

The last photos from Grudziądz.

Die letzte Fotos aus Grudziądz.