czwartek, 5 lipca 2012

Grudziądz - okolice Rynku.

Chodząc na czuja po Grudziądzu, trafiłam w każde miejsce, które sobie zaplanowałam. Oznacza to tylko jedno - wszystkie drogi w tym mieście prowadzą do celu. ;)

Na Placu Miłośników Astronomii (nazwa niezwykle poetycka, prawda? ;) ) stoi pomnik - jakżeby inaczej - Mikołaja Kopernika. Jak później się dowiedziałam (po przeczytaniu informacji na jednej z kamienic na rynku) to właśnie w Grudziądzu słynny astronom ogłosił swoje wybitne dzieło... "Traktat o monecie". ;)
Image Hosted by ImageShack.us
Widok na cały plac wraz z Kościołem pw. Franciszka Ksawerego.
Image Hosted by ImageShack.us
Wnętrze kościoła, w którym trwa całodobowa adoracja najświętszego sakramentu, dlatego nie ma ani chwili, w której byłby pusty.
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Zaraz obok niego znajduje się Kościół pw. św. Mikołaja. Z zewnątrz nie jest zbyt ciekawy, ale wnętrze ma dość interesujące. Akurat kiedy do niego weszłam, trwały przygotowania do pogrzebu.
Image Hosted by ImageShack.us
Kropielnica przy wejściu do kościoła - światło wpadające przez witraż tworzyło niezwykłą atmosferę.
Image Hosted by ImageShack.us
W okolicy obu kościołów znajduje się też pomnik ułana i dziewczyny - w Grudziądzu w okresie dwudziestolecia międzywojennego mieściła się znana szkoła dla oficerów. Uroczyście ogłaszam ten monument najfajniejszym, jaki widziałam w życiu. :)
Image Hosted by ImageShack.us
Po jakimś czasie znalazłam się w jego okolicy po raz kolejny. Pogoda nie była już tak ładna, gdyż nadciągały chmury.
Image Hosted by ImageShack.us
Ci państwo stojący przy pomniku od razu przyciągnęli moją uwagę...
Image Hosted by ImageShack.us
... i ochrzciłam ich "Ułanem i dziewczyną po czterdziestu latach i niemal wiek później". Niewątpliwie byli parą, ale nawet nie spoglądali w swoją stronę.
Image Hosted by ImageShack.us
Następnie udałam się na rynek - miejsce dość kontrastowe. Zobaczyłam tu koszmarki architektoniczne oraz kamieniczki jakby żywcem wyjęte z Gdańska.
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Centralne miejsce na tym placu zajmuje Pomnik Żołnierza Polskiego.
Image Hosted by ImageShack.us
Oczywiście, nie mogło zabraknąć odbić w szybach. ;)
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
A teraz - wisienka na torcie. Prawdopodobnie mi nie uwierzycie, ale w Grudziądzu na rynku... znajduje się prawdziwa (!!!) włoska lodziarnia. Po czym to poznałam? Po pierwsze po smaku lodów, a po drugie po personelu rozmawiającym po włosku z właścicielem. Kto był we Włoszech, ten wie, że smak włoskich lodów jest niezapomniany i choćby po to, by ich spróbować, warto wybrać się do tego miasta, jeśli ktoś w najbliższym czasie nie ma w planach podróży do Italii. :) Poniżej lodziarnia z zewnątrz.
Image Hosted by ImageShack.us
Lodowa oferta. ;)
Image Hosted by ImageShack.us
Na koniec mój lód składający się z dwóch gałek - jednej o smaku miodowo-cynamonowym i drugiej o smaku... popcornu. ;)
Image Hosted by ImageShack.us


Translation/Übersetzung

The photos are from the Main Square in Grudziądz and its neighbourhood.

Die Fotos werden auf dem Hauptmarkt in Grudziądz gemacht.