piątek, 27 kwietnia 2012

Deszczowa Warszawa.

W ubiegłym tygodniu odwiedziłam Warszawę w związku z udziałem w finale Olimpiady Literatury i Języka Polskiego. Wycieczka była całkiem owocna, dlatego też zdjęcia ze stolicy będą nam towarzyszyć przez kilka kolejnych postów. :)

Zakwaterowano nas w Konstancinie-Jeziornej, więc do Warszawy dojeżdżaliśmy autobusem. Oczywiście - przystrojonym odpowiednio na Euro 2012. ;)
Image Hosted by ImageShack.us
Widok z okna - Świątynia Opatrzności Bożej w budowie.
Image Hosted by ImageShack.us
Podczas tej wizyty pierwszy raz w życiu jechałam warszawskim metrem. Wcześniej używałam tego środka transportu w Pradze i Berlinie, ale w naszej stolicy - nigdy.
Image Hosted by ImageShack.us
Po wyjściu na powierzchnię powitał mnie deszcz. I ogromna reklama Orange na Novotelu. ;)
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Okazało się, że w tamten weekend w Warszawie miała się odbyć prezentacja pucharu Mistrzostwa dla publiczności - dlatego stałam się świadkiem przygotowań do tej uroczystości. 
Image Hosted by ImageShack.us
Pałac Kultury również odpowiednio przystrojono. ;)
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Postanowiłam wjechać na taras widokowy PKiN-u. Wysoką cenę biletu (15 zł za ulgowy!) próbowano zrekompensować wystawą dotyczącą Leonarda da Vinci. Odbicie jego obrazów w błyszczącej ścianie sali wystawowej...
Image Hosted by ImageShack.us
... oraz modele maszyn zaprojektowanych przez niego. Moją uwagę przykuł zwłaszcza czołg wzorowany na pancerzu żółwia. ;)
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
A tutaj ja w oczekiwaniu na windę. :)
Image Hosted by ImageShack.us
Uwielbiam patrzeć na Warszawę z góry. Gdyby nie to, że bilet jest taki drogi...
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
A potem ruszyłam na wycieczkę w poszukiwaniu darmowego Wi-Fi. Niestety, to reklamowane przez Orange nie działo, więc próbowałam skorzystać z hot-spotu miasta Warszawy. Również bez rezultatu, ale za to znalazłam się w tym uroczym zakątku...
Image Hosted by ImageShack.us
... i w tym.
Image Hosted by ImageShack.us
Rozbawił mnie widok żołnierzy witających się pod Pałacem Prezydenckim w taki swojski sposób. ;)
Image Hosted by ImageShack.us
Tego dnia było bardzo mgliście, co widać na poniższych zdjęciach z Placu Zamkowego i widoku na PKiN w perspektywie ulicy, którego czubek zginął w oparach mgły. ;)
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Powoli zapadał zmrok...
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

... więc czas było wracać do hotelu. A tam... ale tym w następnym odcinku. ;))


Translation/Übersetzung


A few photos from rainy Warszawa.

Ein Paar Fotos aus regnerische Warszawa.